onsdag 5 oktober 2011

Känsla av höst

Bukett som jag plockade på väg hem från Maxi. Så fina höstfärger!

Samma bukett från andra sidan. Jag ställde den på trappan.

En textil bonad som jag har gjort klar. Storlek: 24x41 cm.

Två små vänner som kikar ut på de förbipasserande. De sitter i mitt rumsfönster och jag står utanför och plåtar dem. Se så glad den vita är.


Idag vaknade jag av att solen sken in i mitt sovrum. Ja jag såg att det var lite sol ute men nu har det blivit så grått och höstlikt.

Jag bakade bröd med solros- och sesamfrön på förmiddagen i dag.
Jag hittade receptet i Nya Annas mat men lade till fröna och det brödet är så lätt att baka. Jag lyckas nästan alltid med det.
Medan brödet jäste gjorde jag i ordning smuldeg av havregryn, solrosfrön, smör, socker och vetemjöl till en paj med äpplen i botten, De är beströdda med socker och kanel och överst ligger smuldegen. Den färdiga pajen står på bordet. Jag har inte smakat ännu. Ska kanske vänta tills i morgon när min dotter Isabell kommer på besök. Det ska verkligen bli roligt att träffas ett par dagar.

-------------

Jag har ett par lappar på väggen framför mig med tänkvärda ord som jag hittat i ett par olika böcker:                                           
"Jag lovar att ta ansvar för mig själv!

.Måste jag verkligen fortsätta med detta?
.Vem eller vad gynnar det?
.Kommer det här att lösa problemet?
.Varför betraktar jag det som ett problem?
.Är det utvecklande för mig?


Jag glömmer ofta att titta på den sista lappen men det borde jag nog göra någon gång ibland.

I går kväll virkade jag ett par nya småttingar som jag snart ska visa, de har inte fått ansikten och kläder ännu. Alla behöver kanske inte allt detta, men jag får se.  Kan du fatta varför så många varelser vill komma fram genom mina händer? Jag har massor av garn och tygbitar och om jag känner mig motiverad så blir det kanske fler saker.  En del människor undrar vad jag ska ha allt till eller hur jag ska bli av med allt.
Spelar det någon roll? Jag har roligt och vill göra klar den ena efter den andra och bli glatt överraskad.

Detta kanske inte verkar så mycket höstkänsla som rubriken visar, men när jag gick hem, plockade blommor och såg vackert glödande höstträd i solskenet, kände jag att det var en härlig höstkänsla. Känslorna kan vara både glödande och gråa. Allt förändras efter olika skeenden både inne och ute.

Jag hoppas att dina höstkänslor är glödande och kreativa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar