fredag 14 oktober 2011

Lite nytt

Jag fick besök av Isabell som är min dotter och vi samarbetar en del. Hon är en mycket energisk tjej.
Hon skriver och hon sjunger i ett band:Spiken i kistan och hon har skrivit många texter med melodier.
Jag känner mig stolt över att hon ville bli min dotter!

Vi plockade kastanjer som vi åt med citron och smör. Roligt att hitta något ätbart vid prommenaderna. Jag letar alltid efter frukt som fallit ner i parker. Jag gillar det!
Isabell på besök hos mig






 För en del år sedan hade jag ett svart tyg till en jacka som jag ville dekorera på mitt sätt och jag målade på olika tygbitar som monterades på jackdelarna. Konstverk på ryggen sade en kvinna som jag mötte. Roligt med en sådan rygg.

Jacka som jag har designat och sytt

min jackas framsida




 Här har jag varit duktig och bakat. Till vänster är en smulpaj med äpplen i botten och smulor av havregryn, solrosfrön, vetemjöl, socker och smör. Äpplena i botten ströddes med socker och kanel.
Den pajen smakade Isabell och jag när hon kom förra veckan.
Brödet har också solrosfrön. Jag har just nu nytt bröd på gång. Degen jäser i sin bunke och ska snart bakas ut. Jag brukar baka bröd.
Smulpaj och bröd


Här har några små vänner träffats. De som ser ut att vara blå är faktiskt grå.
Små skulpturdockor

Jag har ett förslag till dig: om du inte vet vad du ska ge till en vän som fyller år och har "allt", kan du beställa en personlig skulptur som jag gör på samma sätt som jag gör de intuitiva bilderna. Jag tänker på den personen och skapar. Resultatet brukar bli "rätt"- En sådan kan du beställa genom att skicka ett mail till Sol1@live.se. Priset är 250:-
Nu tror jag att jag måste sluta för att röja undan på bänken och plocka fram bakplåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar