måndag 31 oktober 2011

Tavlor och andra konstverk som jag har plockat fram ur mina gömmor

I går kväll tog jag ner en kartong med bilder och det blev att skanna, många bilder och väldigt många kvar att skanna. En del är lite för stora och måste fotograferas. Det är lite krångligare.

Detta är en gammal bild med broderade ansikten som jag monterade till fina tavlor. Bilderna är två porträtt och en abstrakt bild. Hela bilden är collage av flera olika kort och bakom mig är en blommande kaktus ute på balkongen.
Detta är min källa! Jag ritade med vänster hand och lät det som ville komma fram, komma. Ofta börjar jag med en detalj som jag får intuitivt och sedan går allt som av sig självt. Jag använder akvarellpennor för att färglägga och avslutar med pensel och vatten.
En mycket fin bild av flickan. den är målad i akvarell med rätt mycket vatten, den är i A4.storlek.

Detta blir dagens skörd. Själv har jag mest suttit här vid datorn. Ändå har jag njutit av solens sken när jag drack mitt kaffe med ostmacka. Jag vaknade av att solskenet reflekterades i tavlorna på väggen i mitt sovrum. Så mycken kreativitet det har alstrats i mig. Mer kaffe ska jag nog göra och känna mig nöjd med vad jag har uträttat idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar